Linda B.

Stav před začátkem kurzu: 

Velice emotivní, dokázala být i hysterická, prudce reagující na některé situace - např. se sourozenci. Ve vztahu - máma/dcera jsme měly otočené role - dcera byla povyšující se nad mámu. Ve škole, hlavně v matematice spíše trojkař. Čeština ji nebavila a měla také spíše trojky. Nikdy nechtěla číst knihu. Byla velice nerozhodná a tyto situace ji velice zneklidňovaly. Bylo na ní vidět, že chce být ve škole lepší a trápí ji, že to nejde. 

Kdy a jaké jsme začali pozorovat změny: 

Hned po prvních kurzech byla klidnější, začala se více vyptávat na to, jak to máma měla, když byla malá, jak probíhaly třeba Vánoce, když byla máma stejně stará, jako ona. Nerada chodila do výtvarného kroužku a najednou přesně říkala, co jí tam nevyhovuje. Rozebírala, jak to chodí v práci u táty, proč někdo má vlastní firmu a chtěla si ujasňovat, jestli např. ředitel může víc jezdit na dovolenou a co to znamená "si něco moci dovolit". Měla sama od sebe zájem plnit úkoly do školy, najednou nebylo třeba ji kontrolovat. Dětské knihy, které jsou laděné lehce spirituálně (např. od Ester Davidové) najednou doslova hltala a chtěla je sama večer číst sourozencům. Přicházela s jasným hodnocením kamarádky.... : "Mami, ta Denisa je tak falešná." Chtěla si najednou večer lehnout za mámou do postele a přitulit se.

Stav na konci kurzu: 

Zklidněná. K situacím přistupuje s odstupem. Když telefonuje mámě, je to jako učebnicový hovor... "Ahoj mami, neruším Tě? Mohla bys se Tě zeptat .... ." Přichází s příjemnými úvahami o životě, které by ji před tím nenapadly. Umí lépe fungovat ve vztahu s kamarádkami. Přijde za mnou a říká: "Dnes se mi ven nechce, tak jsem napsala Evě, že dnes ven nepůjdu, že bych byla ráda doma a četla si, ať se má fajn a že ven půjdu třeba zítra." Kamarádky umí přesně odhadnout a ví, která jedná upřímně a která ne. Ujasnila si, které koníčky ji baví a ty teď dělá s mnohem větším nadšením. Má chuť se učit. Z matematiky měla po dlouhé době jedničku a opravdu uvěřila, že to jde ty jedničky z matematiky mít. Chápe, že to "stačí" v hlavě přehodit a opravdu si to přát srdcem a ono jí to funguje! :o) A víte co? Přečte dvě knihy za týden. Vztah máma a dcera máme teď opravdu krásný. Věří si.

Lektorka: Marcela Vašíčková

Lektorka Marcela má krásný přístup k dětem, umí se nacítit, umí se přizpůsobit konkrétnímu dítěti. Při zpětné vazbě s rodiči se snažila hledat "konkrétní proč". Její provázení kurzem bylo přínosem pro celou rodinu. 

Tento kurz DOPORUČUJI. Hodnota, kterou kurz přinese je cenná pro celou rodinu, otevírá oči, mění přístup k životu a dějí se krásné změny k lepšímu napříč celou rodinou.